Cirkeln

Läste klart den här boken för ett tag sen till en digital redovisning vi ska ha i skolan, och jag är ingen bokfantast men den här var faktiskt väldigt bra. Rekommenderas.

Engelsfors. Vackert namn, risig stad. Omgiven av djupa skogar där människor ofta går vilse och försvinner. Sex tjejer har just börjat gymnasiet. De har inget gemensamt - förutom att en uråldrig ondska jagar dem.

Höstterminen har just börjat när en elev hittas död på en av gymnasieskolans toaletter. Alla förmodar att det var ett självmord. Alla utom de som vet sanningen.

En natt då månen färgats mystiskt röd förs sex tonårstjejer till den nedlagda folkparken. De vet inte hur de har kommit dit eller varför de är där, men utan varandra kommer de inte att överleva.

De får veta att de är häxor. De Utvalda, som nämns i en uråldrig profetia.

Plötsligt är gymnasiet på liv och död - bokstavligt talat. De måste lära sig samarbeta trots sina olikheter, och kontrollera de magiska krafter som vaknat till liv inom dem. Tiden håller på att rinna ut. De måste hitta och besegra ondskan som jagar dem, innan ondskan hittar dem.

___________________________________________________________________________________
Juste jag fick lov igår också, kom hem ett-somnade. Låg fortfaranade och sov halv fem när jag fick ett meddelande av Julia där hon undra om jag hade glömt att vi skulle ut och gå, på med träningskläder och ut, gick i ungefär en och en halv timme, helt dåsig. Kom hem- somnade igen ungefär vid 8, och sov i soffan resten av natten. Trött tjej?

Kommentarer
Postat av: sellwin

Bloglovin byte? Säg till när du lagt till mig så lägger jag till dig:)

2012-04-04 @ 21:52:31
URL: http://www.sellwin.se
Postat av: sellwin

sådär lagt till dig med nu :)

2012-04-04 @ 22:42:56
URL: http://www.sellwin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0